Monday, June 6, 2011

(Jejaka Muka Jambu)JMJ 9214 125Wave X TERNODA



6 june 2011, 0845, location simpang empat larkin berhadapan mutiara motor larkin. Suatu kejadian yang tidak di ingini telah berlaku terhadap penunggang Ducati Monster JMJ 9214..Walaupun superbike ini boleh memecut dengan kelajuan yang tinggi tetapi kemalangan yang berlaku bukan lah disebabkan oleh kelajuan tetapi masalah cengkaman tayar dan permukaan track yang basah dan berminyak merupakan punca utama kemalangan berlaku..

Mangsa kejadian saudara Al Amirul 21 berkata, "saye menunggang motor dengan penuh berhemah dan mematuhi rukun negara yang ke5 iaitu kesopanan dan kesusilaan tetapi malang tidak berbau, ketika saya hampir ke simpang trafic light dan ingin memberhentikan kenderaan kerana lampu merah di trafic light, apabila saya menekan break belakang,kenderaan yang saya tunggangi bergoyang kekiri dan kanan bermula dari bahagian tayar belakang dan menyebabkan saya hilang kawalan dan terus terseret lebih kurang 10meter bersama motor dengan kaki kiri dihempap motor."

 katanya lagi, "apabila saya jatuh dan betul2 jatuh berhadapan dengan kenderaan yang berhenti untuk menuggu lampu hijau, saya agak terkilan kerana pemandu kenderaan itu hanya melihat saya tanpa keluar dari kereta dan menghulurkan bantuan, tanpa saya memikirkan pasal bantuan orang saya terus mengangkat motosikal tersebut untuk diletakkan ke tepi..tetapi malang lagi sekali, engine motor tersebut masih lagi hidup dan mempunyai gear yang berfungsi.sekali lagi motor itu terpelanting dan menyeret saya kali ke 2 dan motosikal tersebut masuk ke longkang, syukur alhamdulillah masih lagi terselamat" kemudian ada seorang india menunggang motosikal dan menghampiri saudara amirul sambil bertanya, "allo kawan baru accident ka? sikijap saya tolong" alhamdulillah as human being tanpa mengira agama dan bangsa kita perlu saling tolong menolong.

PESANAN KHIDMAT MASYARAKAT:
"SEMEMANGNYA SELAKU MANUSIA KITA PERLU SALING TOLONG-MENOLONG DAN BERTIMBANG RASA, SAYA TIDAK MENYALAHKAN PEMANDU KERETA YANG TIDAK MAHU KELUAR UNTUK MENOLONG SAYA, TETAPI CUBA PEMANDU TERSEBUT BERADA DITEMPAT SAYA, DAN APAKAH PERASAAN YANG AKAN TIMBUL DENGAN SIKAP YANG SEDEMIKIAN? JADI RENUNG2KAN LAH YANG BAIK DI JADIKAN TELADAN YANG JAHAT DIJADIKAN SEMPADAN"

gambar will b

No comments:

Post a Comment

komen anda.sangat dihargai.
kondem anda sangat menyakitkan hati.